باغ ملی
سواحل امیر آباد
تالاب امیرکلایه

اماکن دیدنی طبیعی لاهیجان

در جریان سفر ریاست محترم جمهوری به استان گیلان ، لاهیجان به عنوان شهرستان نمونه گردشگری (طبیعی – تاریخی ) ایران انتخاب شد.

 شیطان کوه:

این کوه سرسبز که در امتداد سلسله جبال البرز واقع شده و با ارتفاعی نزدیک 60 متر از درختان و شمشادهای کوتاه و سبز پوشیده شده ، در ناحیه شرقی شهر لاهیجان قرار دارد . این کوه به علت واقع شدن در داخل مجموعه شهری باعث به وجود آمدن چشم اندازهای زیبایی شده و گردشگران زیادی را بسوی خود جلب می کند.

 آبشار شیطان کوه:

این آبشار زیبا که از بدنه شیطان کوه به پای کوه سرازیر می شود به وسیله پمپاژ آب از استخر تغذیه شده و حوضچه های برای تخلیه و حرکت آب در پایین آن احداث شده است . در کنار این آبشار یک راه پلکانی تا قله کوه وجود دارد که گردشگران با پشت سر گذاشتن بیش از 750 پله که از کنار آبشار و پای کوه آغاز شده به کوه و بام سبز می رسد.

استخر لاهیجان:

در پای شیطان کوه استخری بزرگ به وسعت 17 هکتار وجود دارد که گفته می شود به دستور شاه عباس احداث شده است . استخر دارای جزیره ای زیبا می باشد که توسط یک پل به حاشیه جنوبی متصل شده است. طول حاشیه این استخر نزدیک به 2کیلومتر بوده که در کنار بلواری زیبا قرار دارد که از مراکز دیدنی و تفریحی مهم لاهیجان است.

بام سبز:

در سال های اخیر با طراحی شهرداری لاهیجان ، فضایی در بالای شیطان کوه ایجاد شده که به علت مشرف بودن به شهر به نام بام سبز شناخته می شود . این محوطه سبز و زیبا به وسیله گذرگاهی از ورودی کوه و میان درختان و آبشار شیطان کوه متصل می شود . مجموعه بام سبز به علت جذابیت و منتهی شدن به مجموعه ارتفاعات مشرف به شهر و باغات چای ، طرفداران بسیاری دارد. تماشای روزها و شب های لاهیجان از فراز بام سبز ، از دیگر جاذبه های تفریحی است.

تله کابین:

تله کابین احرار لاهیجان مهمترین جاذبه تفریحی توریستی این شهر میباشد که با داشتن امکانات مدرن ، پیشرفته و جذابی هم چون شهر بازی مکانیزه ، شهر بازی سر پوشیده مدرن کارتی استاندارد ، رستوران ممتاز وحید ، رستوران سنتی دوستان ، کافی شاپ ها ، انواع غرفه های مواد غذایی وآلاچیق خانوادگی توانسته به پایتخت گردشگری جهان اسلام اعتبار مضاعفی ببخشد و پای هر رهگذری را در این شهر میخکوب نماید.

تالاب بین المللی امیرکلایه:

این تالاب به وسعت بیش از 1200 هکتار در 40 کیلومتری شمال شهر لاهیجان و در کنار دریای خزر واقع شده است و به دلیل نوع خاص اکوسیــستم به دور از هرگونه آلودگی محیـط زیست بوده و دارای جاذبه های تفریحی بسیاری است.

سواحل امیر آباد:

شمالی ترین نقطه شهرستان لاهیجان با برخورداری از 7 کیلومتر ساحل دریایی خزر نمو نه کاملی از یک شهرستان طبیعی تاریخی میباشد که همواره توانسته آرامش مثال زدنی برای هر گردشگر ایرانی و خارجی را فراهم آورد.

پارک بعثت ؛ باغ ملی:

این بوستان با وسعتی بیش 1200 متر مربع در مرکز شهر لاهیجان قرار دارد و از پارک های قدیمی لاهیجان می باشد که دارای آب نما و المانی از قوری و فنجان و همچنین یک سبک از خانه های قدیمی شرق گیلان (که مهمترین ویژگی آن ها ضد زلزله بودن آن است) به عنوان نماد شهر است.